5 najgorszych wrogów odchudzania

Jeśli zdecydowałeś/zdecydowałaś się na odchudzenie, musisz koniecznie ich poznać. Oni skutecznie zepsują efekty, które już osiągnąłeś/osiągnęłaś i odwiodą Cię od dalszych starań.

Dlaczego coś lub ktoś miałby chcieć Ci zaszkodzić i jakie ma w tym interesy?

Najgorsze w całej tej sytuacji jest to, że nie ktoś z zewnątrz, ale pewna część Ciebie, która wciąż nie jest przekonana albo bardzo nie chce się odchudzać, męczyć się na siłowni i odmawiać sobie przyjemności w postaci pysznego kawałka ciasta.

Ale nie martw się! Skoro zacząłeś/zaczęłaś już wygrywać z tkanką tłuszczową, wygrasz też z tymi pięcioma największymi wrogami odchudzania!

1. Niesystematyczność

Jeśli przygotowałaś/przygotowałeś sobie plan treningowy, rozpisałaś/rozpisałeś dietę na cały miesiąc albo dokładnie zaplanowałaś/zaplanowałeś zakupy spożywcze, nie zmieniaj planu i dokładnie się go trzymaj.

Nie omijaj ani jednego dnia treningu, jeśli masz możliwość go przeprowadzić i ciągle trzymaj się swojej nowej diety. Przerwy nie tylko opóźnią proces spalanie tkanki tłuszczowej, ale do tego zniechęcą Cię do dalszego trzymania się planu.

Polecamy: Naturalny sposób na odchudzanie (zioła i przyprawy)

Zaczniesz od przerwy raz na tydzień, potem dwa razy w tygodniu, co dwa dni, aż w końcu będziesz ćwiczyć rzadziej niż robić sobie przerwę. To samo tyczy się diety, trzymaj się jej bez względu na to, czy masz ochotę na coś słodkiego lub nie masz ochoty na nic.

2. Podjadanie

Podjadanie łączy się odrobinę z niesystematycznością, ale może być od niej zupełnie niezależnie.

Wielu z nas zajada stres, to naturalne, nasz organizm domaga się energii do walki ze spustoszeniem, jakie stres po sobie pozostawia. Nic więc dziwnego w tym, że w takich sytuacjach sięgamy po mocno kaloryczne przekąski, takie jak czekolada albo czipsy, a proces odchudzania może być dodatkowo stresujący.

Polecamy: Cukier w diecie – Jak ograniczyć + Wpływ na odchudzanie

Jeśli nie możesz oprzeć się potrzebie podjadania, zainwestuj w zdrowe przekąski, takie jak suszone jabłka lub orzechy, ale musisz też ćwiczyć silną wolę i nie dawać się takim pokusom, bo mogą doszczętnie zrujnować wypracowane przez Ciebie efekty.

3. Zła dieta

Dieta, która działa na większość osób, które z niej skorzystały, nie oznacza, żeodchudzanie będzie dla Ciebie od razu idealną.

W rzeczywistości może być zupełnie inaczej. Możesz mieć alergię na jeden ze składników diety, o której nie wiedziałaś/wiedziałeś. Może to też być dieta, która po prostu nie pasuje do twojego organizmu.

 

Każdy jest inny i powinniśmy to uszanować, a nie zmuszać się do złej diety, która wyraźnie nam szkodzi, zamiast pomagać.

Poszukaj diety, która pasuje do twojego stylu życia i wymagań. Nie skazuj się na głodówki, gdy pracujesz fizycznie i nie wyrzekaj się ruchu, gdy prowadzisz siedzący tryb życia.

4. Brak motywacji

Może się zdarzyć, że nie widzisz sensu w odchudzaniu. Może czujesz, że nie masz dla kogo tego robić albo że wiąże się to ze zbyt dużym poświęceniem jak na twoje możliwości.

Polecamy: Cholesterol – rola w organizmie, normy i źródła pokarmowe

Brak motywacji sprawi, że utkniesz w martwym punkcie i nigdy się z niego nie wydostaniesz.

A odchudzanie nie musi opierać się na poświęceniach i dużym wysiłku fizycznym. Poczytaj w internecie o alternatywach i wypróbuj to, co najbardziej do Ciebie przemawia.

Może efekty nie będą aż tak zachwycające, jakbyś chciała/chciał, ale nie przejmuj się tym, ważne, żebyś czuła/czuł się komfortowo i bezpiecznie.

5. Brak wiedzy

Jeśli całą swoją wiedzę czerpiesz od jednego guru odchudzania z Instagrama, czas poszukać innych źródeł wiedzy, najlepiej na stronach zawodowych dietetyków.

Twoje źródło wiedzy nie musi być złe, ale każdy człowiek ma prawo się mylić albo polecać coś ze swojego doświadczenia.

Polecamy: Natka pietruszki – witaminy, składniki mineralne, właściwości zdrowotne 

Czytaj o nowościach wśród fit produktów, nie ufaj polecanym specyfikom bez wcześniejszego zasięgnięcia opinii i na pewno nie stosuj na sobie niesprawdzonych diet i treningów!

Brak wiedzy nie tylko nie pomoże Ci schudnąć, ale może poważnie zaszkodzić twojemu życiu i zdrowiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *